Waarom dromen niet genoeg zijn om je loopbaan te sturen

Waarom dromen niet genoeg zijn om je loopbaan te sturen

Herken je deze gedachte? Ooit komt er een dag dat ik de mijn droombaan vind.

Maar dat je ondertussen vastzit in een baan waar je niet tot je recht komt, uitgeleerd bent of waar het gewoon saai of juist heel ingewikkeld politiek is? Maar je droomt van die geweldige baan  – waar je helemaal tot je recht komt en waar je al je talenten en passie in kwijt kunt.

Maar eerlijk gezegd: dromen alleen brengt je niet naar die droombaan. Het vergt meer dan alleen maar een verlangen om daar te komen.

💡 De Sleutel? Doelgerichte actie!

Het echte werk begint zodra je actie onderneemt. Je krijg je meer grip op je loopbaan als je jouw dromen vertaalt naar concrete acties. Maak het niet meteen te groot maar knip het op in kleine stukjes.

Ik wil bijvoorbeeld graag vloeiend Frans leren spreken en ga het liefst een paar maanden naar Frankrijk om het daar te leren. Maar ja, met een gebroken voet kom ik nu niet ver. Dieu merci 🙏 voor Duolingo dat mij al een stapje dichterbij brengt.

🌟 Tip? Start nu!

Niet ooit of op een dag dan…..maar nu! Begin met één kleine actie die je dichter bij jouw loopbaandoelen brengt. Plan een gesprek met je leidinggevende over jouw persoonlijke ontwikkeling of over een opleiding die je graag wilt volgen. Of schakel professionele hulp in in de vorm van een loopbaancoach. Met een coach een solide loopbaanplan opstellen helpt daarbij.

Elke stap telt! Laat jouw loopbaan niet alleen een droom zijn, maak er een concreet project van. Wat is jouw eerste actie? 💪✨

Maak vandaag day one in plaats van one day!

Spring

spring!

Niet durven springen, geen opslag durven vragen, niet je baan opzeggen, niet die opleiding gaan volgen, je niet durven uitspreken als je het oneens bent met een afdelingsbesluit. Herkenbaar? Voor

Verder lezen
Het laatste coachgesprek

Het laatste coachgesprek

Het laatste coachgesprek is altijd bijzonder. 💫 Je evalueert de opbrengst voor de client en de samenwerking. Samen met de client start je een reis door zijn/haar verleden en heden.

Verder lezen